andrasidanarniklara.blogg.se

En förhoppningsvis välskött resa med de tre kamraterna Hinken, Samba och Dunelm

Grymt frukost, Grym middag, Eminem och en get!!

Publicerad 2014-02-22 15:18:51 i Allmänt,

Ni kanske har hört om min lilla olycka igår. Efter alla omständigheter mår bra om något omskakad. Då jag lämnar Sydney imorgon för att återgå till det vanliga knegarlivet så kunde jag inte låta skadan hindra mig från att ha en riktigt kanon dag!
 
Då Henrik har lyckats övertala ett Div.1 lag att låta honom spela en match med deras reservlag vaknade han väldigt tidigt och åkte. Enligt obekräftade källor så ska ha gjort ett mål och en assist vilket betyder att han från och med nu får raka sig så mycket han vill! Grattis Henrik!!

 Jag och Sebastian som är lite tröttare pga av lite törstigare utekvällar valde vi att ta en sovmorgon. Klockan 11 vaknade vi, sent kan någon tycka men vi bestämde oss för att ligga en timma till. Runt klockan 12 tog vi oss ut för att hitta ett schyst hak, 10 meter kom vi innan vi stannade till för att inhandla en jätte tallrik med allt man kan tänka sig inom frukost väg. 
 
När vi väl kom tillbaka tog vi oss ner till källaren för att chilla och tagga inför !Eminem! Det slutade med att jag somnade igen och sov lagom tills Henrik kom hem runt 4.
 
Då det här är sista kvällen innan det är dags för mig att åka och jobba bestämde vi oss för att lyxa till det. Kalaset blev väldigt dyrt men allt smakade väldigt gott förutom våran efterrätt som bestod av Irish coffe.
 
Efter käket var det dags för höjdpunkten av våran Sydney trip! Vi ska se Eminem LIVE!! Helt sjukt!! Och helt spontant!! 
 
 
Att försöka beskriva hans uppträdande med ord är helt omöjligt. Killen har så sjukt mycket energi och är riktigt grym live!!
 
 
Kanon-låtar avlöste varandra en efter en.  Och det var tre lyckliga Hubbonister som fanns på läktarplats.
 
 
Det var även sjukt mycket annat lyckligt folk på ANZ Stadium.
 
 
Han avslutade med Not Afriad försvann för att sedan komma tillbaka och köra Loose Yourself.
 
 
Att ta sig tillbaka till Kings cross visade sig vara riktigt kämpigt då 80 000 andra hade samma plan.
 
När vi väl kom dit så stod det en get och mös mitt i centrala Sydney....
 
Nu är jag väldigt trött igen och klockan står på 0630 för att hinna med planet till Perth och nya äventyr som jag faktiskt ser fram emot!
 
Resan har bara börjat men ändå har vi hunnit med så mycket.
 
Dagens motto är : Lagom är inte bäst!
 
// Jimpa "Slim" Dunberg

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2014-02-23 08:10:04

Lycka till Jimmy!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-02-23 16:31:13

Amen henke…. Hälsa han att han skulle ju fixa plats i deras landslag till danne! vi väntar med spänning på att komma ner och han ska för göra sin första match! Ser du nå tåg karin? inte jag heller?! PUSSSSS

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela