andrasidanarniklara.blogg.se

En förhoppningsvis välskött resa med de tre kamraterna Hinken, Samba och Dunelm

Hard work work!!

Publicerad 2014-02-26 08:36:48 i Allmänt,

Känslorna som Henrik hade är ömsesidiga. Att säga hejdå har aldrig varit en av mina starka sidor, därför valde jag att smyga ut tyst och obemärkt. De sorgsna stegen stydes mot tunnelbanan för sedan ta sig vidare till flygplatsen.
 
På något vis hade jag lyckats fått ett riktigt bra flygbolag för en billig peng....
Bra tänkte jag, knarklangare tänkte personalen då jag vart intagen på förhör och fick packa upp allt jag ägde. Rutin koll kallade dom det men är rätt säker att dom bara var ute efter att titta lite noggrannare på min rumpa! Efter att de hade konstaterat att jag inte hade något knark på mig blev jag uppgraderade till första klass för besväret så jag var lycklig..
 
5 timmar senare befann jag mig i Perth, tydligen så tyckte även dem att mitt skägg gjorde mig till en knarklangare då de skickade en knarkhund på mina grejer.. Lika tomt som förra gången...
 
Efter all denna tumult så tyckte jag att jag förtjänade en öl innan jag tog mig vidare till nästa delmål på resan.
Tyvärr så var inte mitt sällskap lika pratglad som Henrik och Sebastian men det fick duga!
 
 
 
Efter ölen tog jag en taxi till East Perth terminal i tron om att jag kunde ladda och mysa med ett WiFi, jag slutade på glovet och fick ladda mina två telefoner genom min dator. 
 
 
 6 timmar buss där Basil mus hjälpte mig att fördriva tiden. Väldigt vackra vyer men man tröttnade efter 1 timma då allt såg likadant ut!
 
Hade även mitt första möte med infödingar, närmast kom jag när en av dem slog killen framför mig. MAO Jag hatar Aborginer!!
 
Jag anlände till Albany lagom till andra perioden av OS-finalen men den va ju inte mycket att kolla på så jag gick till sängs. Med dagen efter ledig såg jag fram emot att vakna!
Dagen som va strosade jag mest runt och njöt av landskapet, Jag träffade även alla mina rumskamrater som består av snälla Emma som fixade allt det här åt mig! Shane som är en irländsk boxar med myror i brallan och Dave som är från Nya Zeeland som bara glider om kring! Jag gillart! 
 
 
På tisdagen var det dags för första jobb dagen som bestod av kolla på kangurus, svetsa, slipa osv.
 
På onsdagen visade det sig att min käre lärare Dan hade pajat en pump igår genom att inte sätta på vattenkylningen. Detta skulle visa sig vara riktigt bra för min del då de var upptagna hela dagen och jag fick hela verkstaden för mig själv!
 
Idag har jag svetsat ihop massa gris-hyddor, haft möte med chefen som bjöd på burgare och även sett den här killen!
 
 
Detta är en whitetipp spindel, den är stor som två tummar men biter den dig så ruttnar köttet runt om. Riktigt mysigt!!
 
Just nu sitter jag på donken då jag inte har någe internet hemma, jag är dock inte bitter för en Mcspicy efter jobbet är ju aldrig fel!
 
Jag ser att Henrik och Sebastian har det mycket trevligt och jag räknar redan ner dagarna, 88 klar, 87 klar vissa har ju flera 100 dagar kvar! 
 
Jag vill även passa på att tacka alla som är här nere, ingen av dem kommer någonsin läsa bloggen men det är helt sjukt vad alla är hjälpsamma!
 
Som exempel fck jag låna en surfbräda och wetsuit hur länge jag ville, jag får låna deras bilar när jag vill, Shane ska ta med mig ut på lördag och vi ska tydligen dricka på irländskt vis vilket betyder mycket, på fredag ska vi ut på med jobbet direkt efter jobbet. Alla är som en familj och det känns skönt att känna tryggheten! De tar med mig överallt och hjälper mig med allt så TACK så jätte mycket!
 
/ Eran framtida handyman alternativt nya Steve Irwin

Kommentarer

Postat av: Boskailo

Publicerad 2014-02-26 20:41:35

Forza! Jag ber för dig. För övrigt har jag damp på ditt tv-spel. Förlorar hela tiden på FIFA och även om man leder mot slutet så känner typ spelet av det och tänker att "Näää Wigan ska inte kunna vinna mot Chelsea" så lägger det till en extra övermänsklig växel och köttar in två snabba. Jäklar! Vet inte vart jag ska ta vägen......

Du, eller ni när ni är samlade, lär ju lira lite fribba-G när ni är där nere. Sporten är väl rätt stor där och finns säkert riktigt fina banor, som inte enbart består av superhögt gräs, myrstackar och små vassa granar som i Vässan.
Med vänliga hälsningar Jacob

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela