andrasidanarniklara.blogg.se

En förhoppningsvis välskött resa med de tre kamraterna Hinken, Samba och Dunelm

Reunion 2014

Publicerad 2014-07-06 03:01:46 i Allmänt,

Man har vänner sen har man vänner som Henrik. När Henrik ringde mig för 4 veckor sedan och sa lite lätt på skämt att det fanns ett jobb åt mig i Sydney trodde nog ingen av oss att vi skulle sitta med varsin öl tre veckor senare.
 
Men har sitter vi 4 månader efter splittringen!
 
 
 
Nu jobbar vi tillsammans och har det sjukt bra i Sydney. Sydney vilken stad! 
 
Ta mig inte fel när jag säger att det är riktigt skönt att ha kommit till en riktigt stad igen. Jag hade verkligen kul i Albany och mötte många nya vänner men staden var lite för sömnig för min del. Sydney har tempo, party och framförallt bjuder Sydney på många många chanser till nya äventyr.
 
Den här första veckan i Sydney har varit helt sjuk för min del. Mycket jobb, lämnar hostelet 04:50 och kommer tillbaka runt 19:00 men en tre dagars helg bjuder på många lediga timmar så jag klagar inte. Istället för att prata ihjäl er så ska jag visa er några bilder istället.
 
Torsdagkväll och fredagen är lite oklar men den involverade många roliga saker utan bilder...
 
Men fredag kväll så träffade jag Henrik efter han hade varit på rundtur i den botaniska trädgården. Vi tog en riktigt fin middag men lamm kebab och burgare. Därefter bestämde vi oss för att vi skulle spela biljard på vägen tillbaka så kom vi fram till att vi hade hört talas om en vinterfestival. Varför inte tänkte vi!
 
 
 
 
 
På lördagen hade jag och sebastian bestämt oss för att det var dags för en svensk lunch.. Sebbes min säger väl allt om hur bra vi hade det?
 
 
Sen gick vi på krokodiljakt mitt i sydney
 
 
 
 
 
Sebbe uppe i spejartornet
 
Jimmy håller på att ramla ner från tornet
 
 
Sebbe kommer till räddningen
 
 
Sen var det dags för ett nytt torn. Sebbe såg en avsatts och sa där skulle vi ta ett kort. Jimmy är inte den som vill vara en partypooper så med orden "dör jag nu är det ditt fel" sen begav det sig på en 8 meter hög klättring
 
 
allt gick ju som sagt bra.
 
 
Nu är det söndag och klockan är 11. Jag och Henrik har precis lagat matlådor för hela veckan och sebbe sover fortfarande. Han ska väckas sen ska vi åka till blå bergen på en fika! 
 
Riktigt mys. Vi ska försöka hålla med ett inlägg varje vecka. Det borde inte vara allt för svårt men vi har lovat saker förut.
 
// En lycklig jimpa som är glad över att vara i världens skönaste stad på världens skönaste hostel med världens skönaste personer.

Kommentarer

Postat av: Helena

Publicerad 2014-07-07 22:05:38

👍

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela