andrasidanarniklara.blogg.se

En förhoppningsvis välskött resa med de tre kamraterna Hinken, Samba och Dunelm

McDonalds Albany.

Publicerad 2014-03-28 09:42:43 i Allmänt,

I bristen på Wi-fi i mitt och Jimmys nuvarande boende så har vi idag tagit oss till Donken för att ge er trogna läsare en dubbeluppdatering.
Jag bestämde mig för exakt en vecka sen att åka till Jimmy och Albany i västra Australien då en säng i fyrabädds-villan blev ledig för att en Irländare åkte hem på semester.
Eftersom Australien är ett så litet land så blev det bara ett fem timmars flyg till Perh och därefter en fem timmars bilresa till Albany, en sammalagd resa på 10h alltså, fair enough!
När jag väl kom dit välkomnades jag av ett fint meddelande från föregående ägare Sean:
 
Bra engelska för att vara Irländare kan man tycka, hursomhelst så existerar såklart inga supermodeller här och allt var bara ett fint välkomnande, skoj!
 
Har börjat kolla lite efter jobb men har ingen panik än, vi är 3 svenskar + Dave från Nya Zeeland huset, riktig trevlig prick han och Emma, Emma som också är från våran hemby Tillberga, hon har varit i Australien ungefär 3 år men nu ska hon åka hem när kontraktet på lyan går ut i slutet på April, så jag får 6 fina veckor med eget rum innan det troligtvis blir hostel igen.
 
Jimmy hänger:
 
Trivs bra hittils och ser fram emot 6 fina veckor, förhoppningsvis hittar jag ett jobb så utgifterna stannar upp ett tag men vi får se!
 
Over and out from theDonk in Albany.
 
/// Sebbe Nord

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela