andrasidanarniklara.blogg.se

En förhoppningsvis välskött resa med de tre kamraterna Hinken, Samba och Dunelm

Melbourne och Formel 1

Publicerad 2014-03-18 04:46:21 i Allmänt,

Vad är ett formel 1 race om inte de två superintresserade svenskar är på plats? Inte värd mycket. Vi har haft en mycket fullspäckad helg som avslutades igår med St Patrick´s Day. Vi har spelat oerhört många biljardmatcher och efter flertalet regeländringar har vi fått till det så att vi är mycket jämna och fruktansvärt duktiga. Många motståndare har vi haft och dom har berömt oss då vi spelat skjortan av dessa. När vi entrade Melbourne så styrde vi våra fötter och ryggsäckar mot Discovery Hostel. Ett stort, ja för stort hostel. 115 rum(?) så totalt 1000(?)backpackers. Informationen är oklar och källa saknas. I alla fall så kommer vi dit och har bokat 2 bäddar. Då de på något sett inte använt huvudet så blir vi placerade i olika rum. Jag ägnar hela min vistelse i ett 6 bäddars rum med en kille från Spanien, Tyskland, ett par från Holland och en flicka från England. Mycket trevliga och många intressanta diskussioner avslutade vi oftast kvällarna med. Sebastian däremot hade inte samma flyt oh hamnade i ett 10 bäddars rum med mestadels icke engelsktalande asiater. Men efter att några checkat ut så blir hans rum mer intressant och Sebastian trivs.
Magasinet kändes givet så man kunde förstå några procent av vad man hade betalat för.
En bonus som ingick i Formel 1 biljetten var att Tony Hawk hade bjudit med några kompisar till Grand Prixn och bjöd på ett gäng skateboard skills. Med sig hade han brassen Sandro Dias och även en lokal förmåga som enbart var 13år gammal. Även en 13årig tjej var med och hon var klart mycket bättre än de U17 grabbar som tävlade om något Melbourne Open eller liknande!
Vi har hunnit med att besöka flertalet öltält under Formel 1 helgen. Priset överkomligt och ölen iskall. Synd bara att vädret oftast var kallt.
En halvtaskig bild på våran kära svensk som har haft stora problem under denna vecka. Träning 1 avbröts utan att han kört ett helt varv pga. elfel. Träning 2 samma visa men någonting med hydrauliken krånglade. Träning 3 går bra. I kvalet ösregnar det och Marcus har inte en suck och kommer 21a av 22. Racet går helt okej fram tills teamet säger åt honom att han måste avbryta för att det är en viss explosionsrisk om han fortsätter.
Nya äventyr väntar för mig och Sebastian. Jag kommer ikväll ta en nattbuss till Sydney medans Sebastian ska läka sår på ett lyxhotell ikväll i Melbourne. Anledningen är att Sebbe klurat länge på vad han skall göra nu efter Formel 1. Han har försökt drömma och när han väl bestämde sig för att följa med mig till Sydney så var bussen fullbokad. Därför kommer Sebbe ta bussen till Sydney imorgon.
För mig själv så börjar ett nytt liv som förhoppningsvis innefattar jobb, fotboll i samma klubb som jag provspelade för och långtidsboende på ett hostel. Dealen jag har gjort med min fotbollscoach är att jag spelar med dom om han kan fixa ett jobb till mig. Vi får se hur det ska gå! En mycket intressant vecka står för dörren. Just idag är jag stark!
 
/HinkMcBuck
 

Kommentarer

Postat av: PG

Publicerad 2014-03-18 19:05:27

Kul att ni är tillbaka i Australien
F1 var säckert mycket bättre än bandy-
finalen på Friends arena.Hoppas ni får arbete alla tre,Lycka till

Postat av: Hinkens mor

Publicerad 2014-03-18 21:29:55

Ni är så modiga och duktiga alla tre! Ha det bäst och lycka till med jobb, fotboll och äventyr! #inteallsavis :-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela