andrasidanarniklara.blogg.se

En förhoppningsvis välskött resa med de tre kamraterna Hinken, Samba och Dunelm

Time of my life!!

Publicerad 2014-03-07 08:42:06 i Allmänt,

Då mina jobbdagar är ungefär likadana varenda dag så känns det ju rätt onödigt att ta upp något om dem förutom aatt jag är rätt glad och skäggig på jobbet!
 
 
Denna helg dock, vilken helg!!
 
På fredagen åkte vi direkt från jobbet till en pub och stannade där hela kvällen. Höjdpunkten eller ska jag kanske säga punkterna va den topplösa servitrisen ;) Nä tillbaka till allvaret, det bästa med denna pub va att det var en biljard tunering, vinnaren står och utmanaren betalar. Jag och min huskamrat shaun bildade ett team och spelade hela kvällen fram tills sista matchen där vi tyvärr åkte på en förlust. Där tog kvällen slut då vi skulle upp tidigt på lördagen.
 
På lördagen åkte vi runt 9 för frukost på nåt hak för att sedan ta oss mot stranden. Jag hade hyrt en surfbräda som tyvärr hade blommor på sig men funkade ändå. De andra utövade bodyboarding
 
(inte jag på bilden)
 
Efter en lång dag på beachen var det bestämt att jag skulle ut för att se stadens ända nattklubb. Min kropp var sliten och trött men efter 3 powernaps slutade jag på ett ställe som endast kan jämföras med konrad. Jag trivdes!
 
På söndagen gick upp lika tidigt för att riktigt schyst Aussie breakie och ännu en dag på beachen. Då jag hade hoppat över att använda en rashguard så hade jag stora sår på magen från surfbrädan. Därför valde jag att testa bodyboarding. Jag ska nu köpa en bodyboard! Därefter vart kvällen väldigt lugn och skön. 
 
Jag har haft en riktigt trevlig helg, köpt en skateboard och njuter av tillvaron! Ha det gött
 


Denna vecka har inte hänt mycket alls då vi försöker spara lite pengar, allt detta gick riktigt bra tills onsdagen då Chris från jobbet berättade om hans fotbollslag och undrade om jag ville testa en träning. Självklart sa jag!
Så det var bara att åka in till stan och inhandla skor benskydd och strumpor.

2 timmar senare så var jag inplanerade på en match på söndag samt att dom skulle försöka fixa jobb åt mig så att jag kunde stanna hela säsongen, fotbollsproffs i Aussie??

Nu är det fredag och jag har 10 burkar Jack Daniels & Cola!

// Jim Dunbar kallas jag på jobbet!
 

Kommentarer

Postat av: Adde

Publicerad 2014-03-08 03:10:59

Kul att höra från dig! Kan meddela 15-2 vinst mot malma och 9(!!) poäng av Fille tidigare idag. Kim debuterar dessutom i A-laget imorgon!

Sist men inte minst, det är en liten men ganska viktigt skillnad mellan enda och ända. Där enda är en böjning av siffran 1 medan ända normalt sett innebär stjärt! Så ända nattklubb kan med lite fantasi lätt misstolkas :)

Saknar er! //Coach (småfull efter pokerkväll med laget)

Postat av: kaptenen

Publicerad 2014-03-10 12:42:09

Wtf 9 poäng:0 sjukaste jag har hört...

Genom att prata både svenska och engelska dagligen kan man ju tro att jag skulle bli bättre på båda men det har resulterat i att jag suger på båda...

Gillar din fantasi! Saknar er också...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela